Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 A pálya vázlatos rajza

 

Kép

Az alapzat szerkezete

 Az aszal 18 mm vastag forgácslapból készült. Sokak szerint, ez nem a legmegfelelőbb anyag terepasztal építésére - inkább a rétegelt lemezt részesítik előnyben -, én mégis e mellette döntöttem. Ilyen kis méretnél megfelelő.

 

Kép

Elektronika

A kis asztalka csak a legszükségesebb elektronikai felszereltséggel bír, mint egy adapteres menetszabályozó. Ez a még nagyobb mobilitást szolgálja, csak csatlakoztatni kell az adaptert, és kész is. Ezen túl már csak két darab kapcsolóra, néhány méter vezetékre, és szemes csavarokra van szükség - ez utóbbira a vezetékek felerősítése miatt van szükség - és indulhat is a vonat!

Kép

Sínrendszer, vágányzat

Roco N sínek kerültek fektetésre,(szegeléssel) mivel nem volt indokolt a keskeny nyomközű vasutakra általában jellemző talpfakiosztás modellezése. Miként ez a behavazott vágányok miatt amúgy sem érvényesült volna kellőképpen. A 24 fokos kézi állítású kitérők a kisvasúti hangulatot idézik. "Üzemi célokat szolgál" a Fleischmann íves kitérője, ez összeköttetést  teremt a 2 vágányos állomással.

 

Kép 

Terepépítés, felhasznált anyagok

Egy terepasztalon legfontosabb a terep, hiszen alkotásunk valójában ettől lesz terep-asztal. A felhasznált anyagokon, tereptárgyakon, egyéb kiegészítőkön, nem érdemes spórolni. Ezek a beruházások a végén asztalunk elkészültekkor a komolyság és átgondoltság tanúi lesznek a szemlélő számára. Persze egy kis kreativitás sem árt....  Az igazsághoz az  is hozzá tartozik, hogy az olcsóbb - a gyártó által - nem eléggé kidolgozott házak kiegészítők saját munkánk hozzáadásával a megfelelő "élvezhető" szintre hozhatók.    

Kép

Kép

A sok - sok munka eredménye, megtekinthető a képgalériában.